Tour de California

Hoi lieve kijkbuiskindertjes! Het is alweer bijna 2 weken geleden dat we wat via deze blog van ons hebben laten horen, dus het is weer de hoogste tijd voor een update.

Na ons vertrek uit Las Vegas op de 19e juni zijn we richting een andere topstad in het westen gegaan: Los Angeles.

IMG-20140621-WA0002

Aangezien ons verblijf in Las Vegas absoluut niet de goedkoopste drie dagen van onze reis zijn geweest, en eigenlijk stiekem ook omdat we het kamperen alweer misten, wilden we proberen bij Los Angeles te gaan kamperen. Probleem was wel een beetje dat we op de locatie moesten letten, om te voorkomen dat we driehonderd miljoen richtingen uit moesten rijden. Dit viel nog vies tegen. Hadden we bijvoorbeeld in Salt Lake city een prima stadscamping kunnen vinden, in LA heb je deze bijna niet. Althans: wij hebben ze met Google maps niet kunnen vinden. Uiteindelijk kwamen we bij een KOA-camping uit in het plaatsje Acton, in het Angeles National forest aan de buitenkant van de stad.

Helaas was dit niet de beste en mooiste camping die we gehad hebben de afgelopen maanden. Zo stonden we met ons tentje tussen de trailer-trash-figuren (zeg maar tokkies in een camper) en was op de laatste ochtend de heren-wc goed ondergekotst…

Niet dat het allemaal bagger was hoor, het klinkt misschien negatiever dan het was. Zo hebben we een Amerikaan ontmoet die vol verhalen zat over zijn 10 huizen in Florida, 3 in Zwitserland en 3 in Beverly Hills. Ook had hij onder andere Michael Jackson, Eddie Vedder en Johnny Depp ontmoet en daar vertelde hij hele verhalen over. Uiteraard waren ze zeer geloofwaardig en geloofden wij ze met een korreltje zout 😉

Overdag hebben we eigenlijk vooral buiten de camping doorgebracht. Zo zijn we een dagje naar Santa Monica en Venice Beach geweest (waar we overigens weer te weinig hebben gesmeerd tegen zonnebrand, dus we waren beiden lekker rood). Ook zijn we een dagje cultureel wezen doen in het California ScienCenter. Dit museum stond al sinds september 2012 op onze bucketlist om te bezoeken, aangezien de spaceshuttle Endeavour hier tentoon staat gesteld. Dit was uiteraard erg gaaf om te zien. De rest van het museum viel nogal tegen om eerlijk te zijn.

Na onze 2 dagen kamperen bij Los Angeles hadden we toch besloten 2 nachtjes in een hotel in Calabasas te gaan. Tijdens deze dag hier hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan; alleen een beetje shoppen en naar de bioscoop en lekker uit eten.
De volgende dag was het pretparkdag! We hadden besloten om weer eens naar het Universal Studios pretpark te gaan. Hier waren we 5 jaar geleden ook al geweest en dit was toen goed bevallen. Al met al was het een erg leuke dag geworden, aangezien we allerhande attracties hebben bezocht die er de vorige keer niet waren (?). Het leukste was nog dat dit op 1 na allemaal 3d-attracties waren in plaats van typische achtbanen. Erg leuk! Denk onder andere aan een Simpsons-ride, Transformers-ride, Kingkong-ride en Jurassic Park Ride.
Na deze erg leuke dag moesten we nog een klein half uurtje rijden naar ons nieuwe hotel in de suburb Gardena, ergens in de middle-of-Los-Angeles-Metropool. Ik zou de plek nu niet eens meer aan kunnen wijzen denk ik 😉
Na een goede nachtrust besloten we de volgende dag eerst naar een Premium Outlets mall in de buurt te gaan. Hier had Marcel nog een meevaller, hij wilde een korte broek van 25 dollar kopen, maar bij het afrekenen gaf de kassa na het scannen van de barcode een prijs van 5,12 dollar aan inclusief tax. De kassière vond het ook wel best, dus zo liep ik met een korte broek weg die goedkoper is dan een pak melk….
Hierna was het tijd om verder naar het noorden te gaan, we besloten naar de kustplaats Santa Barbara te gaan. Hier hadden we een camping gevonden in de bergen waar we 3 nachten zouden blijven. Zo hebben we onder andere de plaats Santa Barbara verkend. Deze keer niet eens met de auto maar met de fiets! Dit was erg goed te doen, aangezien zo’n beetje elke weg fietspad-stroken bevatte. De automobilisten hielden (op 1 na) ook allemaal prima rekening met de fietsers. Het was duidelijk dat fietsers hier redelijk algemeen zijn. Dat hebben we in de VS wel anders gezien…
Over Santa Barbara kan ik eigenlijk kort zijn: het is een erg leuk stadje aan het water met erg leuke gebouwen in Mexicaanse stijl. Erg mooi om doorheen te fietsen. Ik vond het een verademing na de standaard betonnen kolossen van de gemiddelde andere Amerikaanse plaats 😉
20140627-20140627-IMG_0812

Na ons verblijf in Santa Barbara besloten we met 2 zere konten landinwaarts te trekken richting de natuur: Sequoia en Kings Canyon National park. Eerst zouden we richting de plaats Fresno rijden, waar we een hotel met keukentje hadden geboekt. Hier hebben we ook nog even de langverwachte transformers film in de bioscooop gezien:

IMG-20140629-WA0000

Uiteraard moest er de volgende dag eerst voetbal gekeken worden, aangezien dit al om 9 uur zou beginnen. Dit was ook stiekem de reden dat we in een hotel sliepen. Hierna gingen we richting de 2 parken. We hadden een camping geboekt vlak buiten Sequoia National park. Enige jammere was de gigantische hitte. Gingen we de vorige dag nog met een graadje of 23 weg uit Santa Barbara, nu was het op de camping 42 graden celsius. En dat is best heet zeg maar.

Over het park kunnen we ook erg kort zijn: deze vielen helaas erg tegen. We hebben een aantal gigantische Sequoia bomen gezien, waaronder de boom met het grootste volume ter wereld. Leuk om te weten is dat deze boom volgens het infobord ongeveer 2200 jaar oud zou  moeten zijn.

20140630-20140630-IMG_0824

Verder viel het park erg tegen. Helaas geen spectaculaire uitzichten of andere hoogtepunten. Het was een dag van heel veel rijden en erg weinig zien.

Na deze erg hete dagen besloten we weer wat verkoeling op te zoeken bij de zee. Het contrast kon bijna niet groter zijn: gingen we redelijk vroeg weg met temperaturen ver boven de dertig, kwamen we bij de plaats Pismo Beach aan met slechts 20 graden celsius. Dit voelde wel een stuk lekkerder!

In Pismo beach hebben we na aankomst nog even wat gewandeld en gefrisbeed op het strand. Dit was echter niet zo mooi als op de foto’s die we op internet hadden gezien. Wellicht werd dit ook veroorzaakt door het dikke wolkendek dat in de lucht hing. ’s Avonds ging Marcel nog even een poging wagen om de zonsondergang te fotograferen, maar die was er amper…

Later las Marcel op internet dat dit typerend schijnt te zijn voor dit deel van de Californische kust in de zomer, combinatie van koud zeewater, bergen en heet achterland…

20140701-20140701-IMG_0891

Al met al was dit nu ons rondje Callifornia, waarbij we nu weer in Calabasas vlakbij Los Angeles zitten. Hier zullen we weer 2 nachten blijven om te relaxen, waarna we weer richting Las Vegas vertrekken. Tot horens!