14/15/16 juni – Kamperen in Luxemburg

Afgelopen weekend zijn we een weekendje wezen kamperen in Luxemburg. In eerste instantie was het plan om een stedentripje te gaan maken, maar aangezien we lange tijd niet konden kiezen waren eventuele vluchten naar leuke plaatsen ondertussen niet meer voor een leuke prijs beschikbaar; en uiteindelijk stelde Marcha voor om in plaats van een hotel te zoeken om te gaan kamperen.

Leuk idee, maar ja waar dan? Daar waren we al vrij snel over uit: Luxemburg. Waar in Luxemburg konden we nog niet kiezen; dus dat besloten we af te laten hangen van het weer. Een week van te voren waren de vooruitzichten sowieso erg goed (temperaturen van 24 graden en hoger).

Helaas waren de weersvooruitzichten een dag van te voren helaas een stuk slechter geworden. Zo’n beetje door heel Luxemburg gaven ze het weekend slecht weer op; en het zag ernaar uit dat het iets Zuiderlijker in Frankrijk en Duitsland pas mooi weer zou worden. Nou ja, we zouden wel zien en laadden de spullen in de auto.

De volgende (vrijdag)ochtend zouden we eerst nog gaan werken; en om 12 uur zouden we stoppen en onderweg gaan. Nadat ik Marcha had opgepikt op haar werk; gingen we eerst bij de Mac langs de A16 bij Zwijndrecht even wat eten; en dan konden we gelijk nog even kijken waar we nu heen zouden gaan.

Uiteindelijk waren we erover uit, het werd Duitsland; in Rijnland Palts. Marcha dus een paar campings in het navigatiesysteem gezet; en we gingen op weg.

We reden nog niet eens bij Breda, of Marcha kwam er achter dat het in Zuid Luxemburg toch nog wel redelijk weer was; zo rond de 21 graden en dan zonder regen. Ook in het weekend zou het zo blijven. Of we toch niet naar Luxemburg wilden gaan; zoals het plan was? Moeilijk moeilijk moeilijk…

Uiteindelijk hebben we het lot maar laten beslissen, en besloten een muntje op te gooien. Het werd munt, dus dat werd Luxemburg. Vlak voor de grens met België zette Marcha het adres nog in d’r telefoon en we gingen op weg naar Luxemburg.

De reis ging verder redelijk voorspoedig, op wat klein oponthoud bij Antwerpen en Brussel na en zo kwamen we uiteindelijk rond een uur of 18:00 aan bij een camping in Alzingen; een klein dorpje vlak onder Luxemburg stad.

De tent was redelijk snel opgezet, we hadden immers vorig jaar in Amerika genoeg kunnen oefenen; en toen kwamen we erachter dat we nog snel even boodschappen moesten doen. Dus toen reden we even naar de Cactus, een grote supermarkt in de buurt om even wat eten te halen.

We besloten het eten simpel te houden; het werd een zak tomatensoep en een pot met bonen en worst.

De volgende dag was het weer helaas een stuk minder; de zon scheen bijna niet en het was ook een stuk kouder. Uiteindelijk besloten we toch maar op pad te gaan; en we besloten richting het Mullerthal te gaan; een gebied op ongeveer 30 kilometer afstand.

Aangezien ons navigatiesysteem in eerste instantie vrij veel moeite had met het vinden van de goede locatie, hebben we er uiteindelijk wat meer kilometers over gedaan dan verwacht. Uiteindelijk zaten we zelfs op 500 meter van de grens met Duitsland (eigenlijk ook niet heel gek voor zo’n klein landje), maar uiteindelijk vonden we het gebiedje.

Na uiteindelijk even rondgewandeld te hebben in de buurt van de Schiessentumpel (een mooi watervalletje) bij een riviertje, besloten we terug te gaan naar de camping; aangezien Marcha toch wel erg veel last van haar verkoudheid kreeg.

Nadat we terug waren op de camping heeft Marcha een paar uur op bed gelegen, en daarna gingen we weer naar de cactus om eten te halen. ’s Avonds hebben we de camping nog even onveilig gemaakt met een frisbee, en daarna was het alweer bedtijd.

De volgende dag was het helaas alweer tijd om te gaan; en om een uurtje of 10 hadden we alles opgeruimd en vertrokken weer op huis aan. Uiteraard moesten we na de spullen thuis gebracht te hebben nog even eten; dus we gingen eerst maar even lunchen bij de sushi tent bij de Kuip.

Bladwijzer maken Permalink.

Eén reactie

1. Luxemburg is mooi hè.
    Ik zie dat jullie dezelfde tent hebben als wij (op zolder hebben liggen) :p