Takayama

Na een reis van bijna 5 uur via 3 verschillende treinen kwamen we vanmiddag rond een uur of 15:00 aan bij ons hotel in Takayama.

Dit was weer een japanse-stijl guesthouse met bedjes op de vloer. Na de spullen gedumpt te hebben besloten we nog even een rondje te gaan wandelen door de stad, waarbij we onder andere door de oude binnenstad kwamen met allerhande leuke winkeltjes en langs de rivier waar we onder andere even gekeken hebben naar een reiger die aan het vissen was. Ik heb me er best over verbaast dat de vogel binnen 10 minuten tijd een stuk of 6 visjes naar binnen wist te slurpen.

Door het wandelen hadden we flinke trek gekregen en besloten een restaurant op te zoeken. Wat opviel was dat een hoop restaurants pas om 18:00 open gingen, zo ook het restaurant dat wij op het oog hadden: een hamburgerrestaurant. Ook deze smaakte eigenlijk weer perfect… ik had een salsa burger met pittige tomatensaus. Mjam!

Takayama

Na het eten hebben we nog even door een ander deel van Takayama rondgestruind waarna we naar het hotel zijn gegaan. Het was een niet zo intensieve dag vanwege het hele reizen, maar toch waren we flink moe…

Woensdag

We waren vanmorgen vroeg wakker, en besloten wat te eten te halen bij een bakkertje in de buurt van het hotel. Het werden croissantjes en aardbeienbroodjes. De eersten waren niet lekker: droog en zout. De tweede waren wel lekker.

Takayama

We hadden de broodjes gewoon buiten verorberd, onder een afdakje op een bankje omdat het regende.  Na het eten besloten we te gaan wandelen: je hebt hier in Takayama een uitgezet wandelpad: Higashiyama walking course genaamd. We besloten dit pad te gaan wandelen maar het viel helaas tegen. Het eerste stuk liep langs een aantal tempels maar we hebben er deze reis al dusdanig veel gezien dat deze niet echt spectaculair meer waren. Voorts liep het pad ook nog voor 75 procent door de buitenwijken van Takayama gewoon over de straten. Het leukste stuk was door het Shiroyama park, dat net buiten Takayama ligt. Het bestaat uit een flink bebost gebied met ook een stevig bergje. Hier voerde het pad onder andere langs een kasteelruïne, en dit pad was verreweg het leukste van de wandeling. Een opmerking: er komen beren voor in dit park, dus je moet goed opletten. Aanbevolen wordt om dan luid te praten of te zingen. Dan horen ze je aankomen en sta je niet opeens na een blinde bocht oog in oog met een beer.

Nadat we het bos uit waren gingen we terug de stad in en hebben we even een lekkere pannekoek gegeten, waarna we richting Hida de sato gingen. Dit is een klein openlucht museum aan de andere kant van Takayama, op ongeveer een kleine drie kwartier wandelen vanaf waar wij waren. Omdat we het niet erg vonden om een stukje te lopen besloten we hier dus ook lopend naartoe te gaan.

Het museum was op zich wel interessant. Het gaat in op de bouwstijlen uit de regio van Takayama uit het verleden, met onder andere huisjes met daken de bestand zijn tegen sneeuwlagen van wel 2 meter.

Takayama

Na het museum waren we het een beetje zat, vooral ook vanwege de regen, en daarom besloten we bij de star bucks een beetje op adem te gaan komen. Na hier van een paar flinke bakken koffie te hebben genoten werd het tijd om wat te gaan eten. Het werd wederom barbecue. Bijzondere aan de streek waar we nu zijn is dat je overal een speciaal soort beef tegenkomt: hida beef. Dit lijkt een beetje op Wagyu beef, is net zo duur maar smaakt net iets anders. Dit smaakte allemaal zo goed dat we meerdere rondes hebben besteld 🙂