Reisverslagen

Door de jaren heen heb ik aardig wat reizen gemaakt. Voor de liefhebber heb ik de reisverslagen hiervan samengevoegd in een overzichtelijk lijstje op deze pagina. Zie hieronder! Het overzicht is gesorteerd op volgorde van maken van het reisverslag hier op mijn site, en niet in volgorde van het maken van de reis…

Historisch Manderscheid in de Eifel

Afgelopen vrijdag aan het begin van de middag vertrok ik voor een zeer kort weekend richting het Duitse Manderscheid om de aldaar wereldberoemde

GTJ etappe 5: Maison monsieur –> Les Pargots Na overnacht te hebben in de slaapzaal van Maison Monsieur ging ik om 8 uur eerst stevig

Op de zesde dag van mijn vakantie in Frankrijk stond een rit naar het plaatsje Montbeliard op de planning. Hier had ik een hotel geboekt om de dag

Kaysersberg is een klein stadje, gelegen in de Franse Elzas-streek tussen enerzijds de Vogezen en anderzijds de Rijn en het Zwarte woud. Het stadje

In navolging van vorig jaar ben ik ook dit jaar weer van plan om een lange afstandswandeling te gaan lopen. Na veel uitzoekwerk, plannen en maar niet

Wandeling 3: Klooster Marienwald – Heimbach De derde wandeling van mijn ‘trainingsweekend’ was qua afstand de kortste, maar het was

Wandeling 2: Nideggen – Hindenborgtor – Eugenienstein Na een goede nachtrust, een lekkere kop koffie en een goed ontbijt op de camping in

Aangezien ik eind mei van plan ben om een deel van het Franse langeafstandspad Le Grande Traverse de Jura te gaan lopen, is het zaak dat ik van te

Er zijn veel mensen die vragen wat Amerika nu eigenlijk zo’n aantrekkelijk land maakt om op vakantie te gaan. Gedurende de laatste 10 jaar is mijn

Marcha en ik hadden zin om de Hollandse winter, die in 2018 wel erg lang duurde, te verruilen voor een korte vakantie op een tropische