Texas & Louisiana

Na 5 dagen op de camping bij San Antonio, werd het toch tijd om weer verder te reizen richting Houston. De rit ernaartoe was niet zo heel lang, dus we waren er vrij vlot. Wel werd het bij naderen van de stad opeens heel erg druk, zal wel te maken gehad hebben met de stortbuien die ook wij op ons dak kregen.

Omdat we redelijk aan het eind van de middag pas aankwamen in ons hotel (kamperen was helaas niet echt mogelijk, we konden geen campings vinden) hebben we niet zo heel veel meer gedaan. Na de was gedaan te hebben in de wasserette van het hotel zijn we bij de MacDonalds nog even wat te eten wezen halen en daarna was het weer bedtijd.

De volgende dag (donderdag de 28e) zijn we bijtiijds opgestaan om nog van het hotelontbijt gebruik te kunnen maken. Daarna was het plan om naar het ‘Nasa Space Center’ te gaan. Marcel had gezien dat het goedkoper was om de kaartjes online te bestellen en uit te printen, en dat was inderdaad zo. Dit scheelde maar liefst 5 dollar per persoon, dus na dat gedaan te hebben gingen we op weg.

Het Space Center was heel erg interessant, er was erg veel te zien en te doen. Zo hebben we een tramtour gemaakt en in het controlecentrum gestaan waar in de jaren 60 de eerste maanvluchten aangestuurd werden. Ook hebben we een aantal shows gezien over het International Space Station en het Orion-programma. Dit laatste is een nieuw apparaat dat de NASA wil gaan gebruiken om nieuwe bemande vluchten naar de maan, naar een asteroide en uiteindelijk naar Mars te sturen. Voor dat laatste hoef je voorlopig je wekker nog niet te zetten, want voorlopige planning is 2030, dat duurt dus nog wel even.

20140828-20140828-IMG_3947 20140828-20140828-IMG_3958 20140828-20140828-IMG_3997
Tussendoor ook nog even in het restaurant wat wezen eten, waarbij Marcha nog een vlieg in haar salade vond. Deze ging dus gelijk terug, en gelukkig was het niet al te moeilijk om ze te overtuigen ons geld terug te geven.

’s Avonds zijn we vlakbij het hotel nog even wat wezen eten bij een Vietnamees restaurant, en dat was erg lekker. En het was ook totaal niet duur, en toch kregen we allebei een bord vol.

IMG-20140828-WA0004

IMG-20140828-WA0003

De volgende dag heeft Marcel Marcha op  het vliegveld afgezet, die haar telefoon in Columbia gaat ophalen.. Marcel is vervolgens richting het Sabine National Forest gereden, waar hij op een camping gekampeerd heeft. Dit was met 5 dollar verreweg de goedkoopste camping, maar dat was eigenlijk nog te duur. Het was duidelijk te zien dat er eigenlijk amper gekampeerd werd, te zien aan de toiletgebouwen. Ook lag er heel veel rommel bij de kampeerplaatsen. En last but nog least zaten er schorpioenen en gigantisch grote spinnen in de toiletgebouwen. Ondanks dat er douches waren heb ik deze de volgende dag dus maar niet gebruikt. Beren en poema’s ben ik niet zo bang voor, maar op de een of andere manier heb ik wel ontzag voor schorpioenen en spinnen….

Na zaterdagochtend rond een uur of 6 door de regen gewekt te zijn ben ik snel opgestaan toen het even droog was en heb de tent opgebroken. Vervolgens ben ik oostwaarts naar het plaatsje Natchitoches in de staat Louisiana gereden. Na eerst twee grote bakken koffie gedronken te hebben bij de Mac, heb ik ook even een hotel geboekt. Het regende namelijk als een tiet. Hierna ben ik het Kisatchie national forest gaan verkennen door de Longleaf scenic byway te rijden. Dit schijnt de mooiste route te zijn van Louisiana. Nou, als dat zo is ben ik vrij snel klaar hier in deze staat, ik was namelijk niet echt onder de indruk. De gehele 17 mijl kijk je tegen hoge dennenbomen aan.

20140830-20140830-IMG_4018

Nadat ik terugwas in het plaatsje ben ik even snel inwezen checken in het hotel, en daarna naar de bioscoop geweest. Even de Turtles van Michael Bay gekeken. Erg leuke film.

Aan het begin van de avond wilde ik nog even terug naar het stadje om te kijken of ik wat kon fotograferen, maar het bleek dat er een feest aan de gang was vanwege het 300 jarig bestaan van de stad, en hierdoor was er geen enkele parkeerplaats meer te vinden. Dus na 3 rondjes rijden ben ik weer teruggegaan naar het hotel om nog even een stukje aan dit blog te schrijven.

Zondag 31 augustus: Vandaag besluit ik Natchitoches weer te verlaten en verder te gaan naar het Lake Claiborne State park, 2 uur noordwaarts. Ik had voor de zekerheid via internet maar een plaatsje gereserveerd, omdat het Labor day schijnt te zijn. Bij aankomst had ik echter het idee dat dit niet echt nodig was geweest, er waren nog talrijke plekken vrij.

Dit was op zich wel een leuk park, zoals de naam ook zegt gesitueerd bij een meer. Enige minpuntje van de camping was dat ze volgens mij amper rekening hebben gehouden met kampeerders met een tent, en alleen maar met mensen met een zo groot mogelijke RV. Hierdoor had ik op mijn plek dus amper ruimte om de tent neer te zetten, en hij stond nog eens gigantisch scheef ook. ’s Nachts rolde ik steeds uit bed…

Dit park scheen volgens internet ook een discgolf parcours te hebben. Helaas kon ik deze niet vinden, en de parkranger wist volgens mij totaal niet waar ik het over had??? Volgens mij heb ik dus spoken gezien op internet :-))

Verder ’s avonds nog even met een paar andere mensen van de camping zitten praten; ze waren nogal onder de indruk dat ik als Europeaan in deze uithoek vakantie aan het vieren was. Erg leuk!

20140831-20140831-IMG_4077

Maandag 1 september: Na vanmorgen uitgeslapen te hebben, ging ik weer op reis; wederom noordwaarts. Hot springs is mijn volgende bestemming; dat ligt in de staat Arkansas. Hier zal ik 2 nachten blijven. Na aankomst heb ik eigenlijk niet zo veel meer gedaan. Een beetje lezen, een beetje foto’s uitzoeken en een beetje zwemmen. En dit blog bijwerken natuurlijk. Morgen wil ik het Hot Springs National Park gaan bezoeken, en ook schijnt er een gangstermuseum te zijn. Dit had ik van de mensen op de camping gehoord, en dat scheen erg interessant te zijn. Dat ga ik dus zeker even bekijken morgen.