Japan

Afsluiten in Osaka

Onze reis door Japan zit er al weer bijna op, en onze laatste bestemming zal de stad Osaka zijn. Hier ...

Takayama

Na een reis van bijna 5 uur via 3 verschillende treinen kwamen we vanmiddag rond een uur of 15:00 aan ...

Nagano en Matsumoto

Na een rustige treinreis met 2 verschillende Shinkansens kwamen we rond 17:15 aan bij ons hotel in Nagano. Hier hebben ...

Tohoku

Donderdag In het Japans betekent Tohoku iets als 'Noordoostelijke regio'. Hier wordt de regio in het noordoosten van het hoofdeiland ...

Fujisan en reis naar Sendai

Mount Fuji, door japanners ook wel Fujisan genoemd, is met ruim 3900 meter de hoogste berg van Japan. Door zijn ...
Meer Lezen

Tokyo, grootste stad ter wereld

Vrijdag Na 3 dagen Kyoto werd het tijd om te gaan verkassen.  We zouden vandaag naar Tokyo afreizen, waar we ...

Kyoto, oude stad vol met geschiedenis

Dinsdag We zouden slechts 1 nacht in Osaka blijven, zodat we vandaag richting Kyoto zouden gaan. Ik had een gunstig ...

Weer een reisje door Japan

Zoals jullie misschien nog wel weten ben ik vorig jaar voor een kleine 2,5 week naar Japan geweest. Dit was ...

Japan zit er weer op…

Gisterochtend ging de wekker al vroeg: om kwart voor 7. Ik wilde namelijk bijtijds op het vliegveld zijn, want je ...
Meer Lezen

Laatste dag van de reis… Osaka…

Helaas brak vanmorgen de laatste volledige dag in Japan aan. Gelukkig hoefde ik  niet echt meer te reizen, omdat ik ...

Naar Osaka…

Na een goede nachtrust werd ik met spierpijn wakker. Blijkbaar ben ik het flink wandelen in de bergen een beetje ...

Miyajima

Een andere highlight in de omgeving van hiroshima Is het eiland Miyajima. Dit ligt op een halfuur met de trein ...

Hiroshima en Onomichi

Mijn tweede dag in hiroshima heb ik absoluut geen haast gemaakt en ging pas vrij laat weer op pad. Ik ...

Hiroshima

De volgende ochtend in Nara had ik voor het eerst deze vakantie dat ik door de wekker gewekt werd. Gelukkig ...

Regenachtig Nara

Al met heb ik tot vandaag nog niet echt te klagen gehad over het weer, eigenlijk heb ik nog maar ...

Nagoya

Vanmorgen ging ik na ontbeten te hebben met de metro richting het JR-station om met de Shinkansen richting Nagoya af ...

Tempels in Kyoto

Ik zou 1 volledige dag in  Kyoto blijven, en ik had me voorgenomen om in ieder geval nog een tweetal ...

Naar Kyoto toe…

De laatste ochtend in Kanazawa ging al vroeg de wekker, want ik had in de ryokan een traditioneel Japans ontbijt ...

Kanazawa

Na de eerste nacht in Kanazawa was ik eigenlijk nog steeds brak, ook al had ik qua uren mijn slaaprecord ...

Aardbeving en reis naar Kanazawa

Op mijn vijfde ochtend in Japan werd ik 's morgens brak wakker met verstopt gevoel en koppijn in mijn hoofd ...

Nog een dagje Tokyo erbij…

In mijn originele reisplan had ik na mijn 2 nachtjes in Nikko weer een nacht in Tokyo gepland. Dit omdat ...

Werelderfgoed nationaal park Nikko

Na 2 nachten in Tokyo zou ik richting het nationaal park Nikko gaan, wat bekend staat om zijn tempels. Daarnaast ...

Dagje Tokyo

Na een eigenlijk zeer goede eerste nacht was ik eigenlijk best vroeg wakker: om 5uur was ik klaar wakker en ...
Meer Lezen

Vertrek en aankomst in Japan…

Uiteindelijk was het op een regenachtige woensdagochtend zover: mijn vakantie was begonnen en ik ging naar Japan! We waren al ...

Op reis naar Japan

Het is bijna zover: binnenkort mag ik weer een mooi land gaan verkennen. Japan om precies te zijn. Japan staat al ...